Ordensregler

1.   Der må ikke medbringes overtøj og udendørssko i Multihallen. Der kan klædes om i Midtdjurshallens                                                       omklædningsrum, ligesom disses øvrige faciliteter må benyttes.

2.   Det er tilladt at benytte klatresko, sportssko beregnet til indendørs idræt, samt strømper i Mutlihallen, på klatrevæg                              og i boulderhulen.

3.   Du skal altid bære dit medlemskort synligt, eller på forlangende kunne fremvise et. Skal selvfølgelig være gyldigt.

4.   Eventuelle gæster skal registreres hos nøglevagten inden vore faciliteter må benyttes.

5.             5.   Det er den tilstedeværende instruktør/nøglevagt, der bestemmer, og som til enhver tid kan bortvise folk, der ikke følger

klubbens regler, eller på anden måde opfører sig uforsvarligt.
  1.  Der må ikke nydes alkohol eller andre euforiserende stoffer i forbindelse med klatring eller sikringsarbejde, dette                          betyder også at man ikke må møde op påvirket af ovenstående. Overtrædelse vil medføre bortvisning.

7. Det er forbudt at ryge indendørs i samtlige IFM-bygninger.

8. Klubben påtager sig ikke ansvar for skader eller bortkomne ting ved klubbens aktiviteter.

9.  Al aktivitet i klub regi er på eget ansvar. Husk at tjekke din personlige ulykkesforsikring, om den forsikrer dig i forbindelse med

i forbindelse med klatring i klubben.

10.    Ved opdagelse af fejl på klatrevæggen, på udstyr eller andet skal de berørte dele øjeblikkelig tages ud af brug og der skal             rapporteres til sikkerhedsudvalget, en instruktør, et medlem af bestyrelsen, et medlem af det praktiske udvalg eller til en             rutebygger

11. I tilfældet af en ulykke eller en nærulykke (potentiel ulykke) skal der rapporteres til formanden på tlf. 42924710

12.  Der opfordres til at erfarne medlemmer holder øje med og hjælper nye medlemmer.

13.   Stå ikke under folk der klatrer, ligesom du bør orientere dig om andres tilstedeværelse i boulderhulen.

14.  Nøglevagten sikrer at alt lys i boulderhulen er slukket, og alle klubbens effekter er låst inde, når hallen forlades.

Hallens lys slukker automatisk.

1. Der må kun bruges flydende kalk.

Ryomgård, den 8. marts 2019

Bestyrelsen for IFM Klatreklub

Dan E. Föh, Jacob Gorm Hansen, Helle Madsen, Yvonne Søberg-Karlsen og Christian Torp Jensen